In town

Japp - är in town - my hood - my Stockholm. Kom körandes i snöblask, vattendropparna (snöflingorna) blev till is på vindrutan och på vägen var det lite småhalkigt. Men jag hade ett uppdrag och jag skulle komma fram utan att behöva en ambulans. Så jag körde anpassat. (Ja, ja ja... vet vad ni tror, men jag gjorde faktiskt det! Körde bara om en polisbil med hästtransport - hallååå? hur ska de hinna ikapp mig.....?)
 
 
Checkade in på hotellet, tog en tupplur, jobbade lite och sen blev det kvällsnöje med Magda på Hard Rock Café. Ja, ni hörde rätt. Jag har som 33 3/4 åring aldrig varit och käkat på HRC. Var inne och kollade in det i Boston (samma som Magda förresten) men vi åt aldrig. Men nu så var det dags. Vi beställde vin och en Jumbo Platter för två. Med spicy chicken wings, onion rings, spring rolls, potato wedges och något till med kyckling. Vi beställde var sin caesar side sallad till (ja! jag åt till och med lite av parmesanen - ja!! parmesan!! ni hörde rätt. Jag tolererar parmesan på caesars sallad. Nu vet ni. Annars tycker jag att parmesan är VIDRIGT!).
 
 
Vi käkade gott, snackade, kollade valpar på iphonen och drack upp vinet, två gånger om. Alltid lika roligt med Magda! Idag var jag förresten på kurs hos henne. Hon är bra på det också. Strömmen gick i fikapausen (hela Gamla Stan släcktes ner) och det tog rätt lång tid innan det funkade igen, men Magda levererade. Körde utan modern teknik, utan ljus, utan hjälpmedel. Kursdeltagarna var iaf sjukt nöjda. Lunchen tillbringades på Gyldene Freden, i en liten separée t.o.m. - vi fick god soppa som serverades i en liten mini-kopp och jag valde naturligtvis köttbullar som huvudrätt. Tråkigt!!! Säger några nu, nej! säger jag. Inte alla som kan fixa riktigt goda köttbullar och finns det något godare än köttbullar med pressgurka, rårörda lingon, mos och gräddsås?
Har märkt att min fokus ligger på mat i denna blogg. Så jag borde kanske skriva om något annat? Tar gärna emot synpunkter på detta.
Imorgon blir det kundbesök och annat trevligt. Dessutom är det Valentines Day imorgon. Eller Alla hjärtans dag som det heter på svenska. Alla hjärtan. Så även de som annars inte uppvaktas ska få deras hjärta att slå lite extra imorgon. På svenska ska hjärtat slå lite extra hårt och på engelska ska det "skip a beat" - hoppa över ett slag alltså. Vilket är bättre? Får man inte panik om hjärtat slår otroligt hårt? Hmmm... tåls fundera på!
 
Jag får väl mitt obligatoriska kort av pappa som varje år. :) det har han gjort sen vi flyttade till London någon gång i mitten på 80talet. Kanske får man något mer av någon annan? Kanske blir man överraskad? Kanske virtuella hälsningar, man vet ju inte vad som kan hända i denna nya moderna värld! :) I Stockholm har jag iaf sett rödljus med hjärtskabloner på. Gulligt! Blev direkt på gott humör, trots enkelriktat, dum GPS och snöblask.
 
 

Kommentarer
Magda säger:

Tack, jag blev jätteglad över dina ord här där jag sitter med mitt te kl 5.58. Det var kul att du förgyllde min stockholmstripp bästa Ally! :) <3 <--- det är ju ändå Valentines!

2013-02-14 | 05:59:51
Bloggadress: http://potatishaxan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback