Vänner

Riktiga vänner behöver inte vara nära eller närvarande hela tiden heller. Riktiga vänner känner på avstånd när de behövs och när man behöver höra rösten. Riktiga vänner tar hand om varandra och tar lika mycket som de ger. Riktiga vänner slukar inte ens energi, de ger dig energi. Riktiga vänner behöver inte prata. Riktiga vänner vet. Riktiga vänner hjälper genom att bara lyssna eller genom att säga rakt ut, vad som är rätt och fel och bäst för en. Det är inte alltid det man vill höra, men för det mesta har de rätt och de får en att tänka en extra runda. Man behöver inte alltid vara överrens och man kan vara lite småsur ibland, men man hittar alltid tillbaka till varandra. Riktiga vänner har man inte många av. Men när man en gång har hittat denna vän, så har man hittat en livsvän.
En riktig vän är hos dig när du mår dåligt (fysiskt eller psykiskt) och blir nästan lite gladare än du själv när det går bra för dig. Jag är glad att jag har funnit denna riktiga vän och att jag kan ge tillbaka allt det jag får.  
Efter en långhelg med denna vän, där man skrattat, pratat och tramsat känner man sig ju lite nere när helgen passerat. Men som den bästa vän hon är, känner hon att man inte är glad och muntrar upp en med detsamma.
 

Kommentarer
Potatishäxan säger:

Precis. Man är lyckligt lottad om man har en sådan vän.

Svar: Ja verkligen!! Finns inte många människor som lämpar sig heller...
Zo_fee

2012-12-11 | 20:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback