Twitter

På twitter träffar man en massa roliga människor. I början följer man många olika människor som plötsligt dyker upp i ens eller andras flöde, sen blir man tvungen att sortera ut några som man inte riktigt klickar med. Man märker rätt så fort vilkas tankar man delar, vilkas tweets man gillar, vem man kan skoja med och ibland hittar man till och med kärleken. Twitter är fantastiskt roligt - speciellt när man kollar på TV. Fotbollsevenemang, Eurovision eller Svenska Hollywoodfruar - man hittar alltid några som kollar på samma programm och som kommenterar flitigt. Sen är man up to date direkt på morgonen - de som stigit upp lite tidigare har twittrat om snökaos eller Tintins förbannelse. Ja, Twitter är mig kärt.
Man lär känna varandra på ett helt annat sätt. Jag kanske till och med känner några 'twänner' bättre än vännerna på facebook. Man delar tankar. Det delar man inte med alla. Eller jo, på twitter kan man det. Ibland får man respons och ibland är det bara ett utsläpp för att sortera sig själv. Ibland har man bara tråkigt och ibland vill man bara läsa vad andra tänker utan att kommentera själv.
Jag kan säga att jag hittat både kärleken och goda vänner på twitter. Och sällan har jag skrattat så mycket som när jag är på twitter. Det bästa är, när människor man bara skämtat med lägger märke till om du inte mår bra eller tvärtom. Twitter hjälper i vardagen. Behöver jag veta vad något ord betyder, frågar jag på twitter. Behöver jag ett recept så frågar jag på twitter. Sitter jag i quizsammanhang så slänger jag snabbt iväg frågan på twitter och har ett svar inom ett par minuter. Perfekt ju! :) Och nej, det är inte riktigt att fuska. ;) Vad som är bäst med twitter är att det är överallt och twitter-vänner sitter överallt i världen. Det kvittar var man är och vad klockan är. Twitter rocks!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback