Sorg och socker

Det enda som kan rädda en när man är både ledsen, sjuk och ensam är: choklad. När ögonen brinner, huvudet värker, febern bara stiger och stiger då behöver man något som får en att tänka på något helt annat. Så jag tog hand om min tryffelkräm som stod och väntade i kylskåpet. Jag formade kulor och doppade dem i violdekoration och längst upp satte jag en liten silverkula. De ser ut som gjorda för kungligheter. Är faktiskt lite stolt över dem.
Kan även säga att de smakar fantastiskt. Synd man inte kunde fixa dem för någon som skulle uppskatta att sitta brevid mig, mysa framför ljuset av de levande ljusen som flackar till i mörkret och vänta in julen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback