Sommarkatten

Ja nu ligger man här en lördag. Dan före dan före dopparedan. Lördagen före jul och allt bara rinner. Inte bara näsan som fått för sig att verkligen ta det steget vidare, nej, det är även huvudet som dunkar p.g.a. förkylning och toklite sömn och tårar som rinner. Fan, vilken härlig jul man fick i år också. Ja, den kan nog inte bli sämre. Där har man gått och investerat allt från en massa känslor, tid, hälsa och ja pengar också när man tänker på det - man reste ju hit och dit -  i någon och fått absolut ingenting tillbaka. Kul. Inte ens ett vackert julkort - ja inte ens ett fult.
 
Man har engagerat, peppat och stött. Man har älskat och gett. Man har välkomnat och varit öppen för situationer, man inte hade haft på kartan innan. Man har tagit allt med ett litet leende och skratt. Man trodde ju att det var ömsesidigt. Jo, jag var dum nog att öppna mitt hjärta på vid gavel. Något jag inte kommer att göra igen.  
 
Tydligen var man en 'sommarkatt' som var rolig att ha ett tag, bli omhändertagen och välkomnad av egoistiska skäl, men när kissemiss blev för tillgiven, när man flyttade tillbaka till stan och sina vänner igen, då var det inte lika kul längre och man lämnade tillbaka sommarkatten för att dö.
 
 
Sommarkatten

Jag sitter och myser i din famn,

du stryker min päls och håller mig varm.

Plötsligt en vinter så kastas jag ut,

…du gillade ej hur jag nu mer såg ut.

 

Förlåt att jag ej är en kattunge mer,

men det finns faktiskt mer än det du bara ser.

Snälla släpp in mig här är det så kallt,

hur kunde du glömma jag var ju ditt allt.

 

Förlåt mig snälla men jag fryser så svårt,

jag hittar ej mat, allt i snön har frusit hårt.

Jag kämpar och krafsar emot din dörr,

snälla släpp in mig det kan bli som förr.

 

Jag fäller en tår och den fryser till is,

vem var det som sa att husse var vis.

En sista ryckning går genom min kropp,

när jag är borta så glöms jag nog bort.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback