Snökaos?

Ja så kom snökaoset till Skåne. Men vi blir ju inte hysteriska som 08:orna, nej - vi tar det lite lugnt - kör lite lugnare på isbanorna till vägar och åker till nästa shoppingparadis. Så Nora och jag gjorde precis det och tog en tur till EMPORIA. Sveriges snyggaste, men ändå tråkigaste köpcentrum? Tycker inte att utbudet är så bra. Det är till och med så att Nova Lund som är så mycket mindre, har så mycket mer att erbjuda i mina ögon. Men EMPORIA hade fixat lite evenemang lite varstans i centret, som en massa Disney-figurer som gjorde någon slags Jinglebell rock - Gangnam-version:
 
 
Men EMPORIA har ju något som ingen annan har... de har VAPIANO. Min favvo snabbrestaurang. Den startades nämligen i min hemort i Tyskland - Bonn. Så det känns ju ännu bättre att komma dit då. Så vi åt en matbit där och sen åkte vi hem i snökaoset.
 
 
 
Det blev max 60 km/h på motorvägen, men mestadels typ 35 km/h. Inte lika roligt. Här ute på landet (Lund) så piskar vinden snön över vägen och det bildas riktiga isbanor. Vägarna är så ishala, vilket inte är lika kul när man måste passera en bil. Men, jag är ju Catwoman, och Catwoman kan det där med att glida runt.
 
Hemma igen satte vi igång julbaket. Tyska Bethmännchen som inte blev så som tänkt, men de är helt okej ändå. Vi ville ju tvunget ta färgat marsipan - så nu smakar de päron istället för mandel... men de ser ju rätt snygga ut ändå!
 
 
Efteråt blev det till att dekorera och bygga Pepparkakshuset. Vi höll på i flera timmar och katten gjorde sitt bästa med alla silverpärlor som ramlade ner. Men visst blev det helt otroligt fint? Jag har nog aldrig fått till ett sådant fint hus:
 
 
Så söndagen kom och gick så snabbt som bara den. Men vi hann ju med lite ändå :) Vi hoppas att ni hade en likabra 2:a advent!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback