Pulka

Har jag sagt att jag har helt underbara kollegor? De hade hört att jag inte har en pulka och jag inte minns att jag åkt pulka någon gång. Pappa var alltid väldigt rädd om oss barn. Vi växte upp väldigt beskyddade. Vi gjorde aldrig något som kanske skulle kunna vara eller bli farligt. Har aldrig brutit ett enda ben i kroppen. Har haft typ hockeyhjälm och skydd typ överallt på mig när jag skulle lära mig åka rullskor. Klart jag aldrig lärde mig, då jag ej kunde röra på mig. Ja, så jag minns ingen pulkaåkning. Sen bodde vi ju i rätt så snöfattiga länder också - kanske därför jag älskar snö?
Mina kollegor tyckte synd om att jag gått miste om denna upplevelse, la ihop och gav mig en pulka. En skinande röd pulka. Så fin!!! :) så just nu sitter jag i den och jag tänker även sova i den och när jorden går under tänker jag befinna mig i min pulka. Inget kan hända mig i den ju!
En pulka är ju bra att ha med tanke på all snö som ligger varstans i landet (utom i Skåne för tillfället). Sjukt svårt att dra bagage i snön till exempel. Eller dina shoppingkassar. Eller katten. Eller.. Eller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback