Nöjd


Sitter i tåget och tänker tillbaka till igår. Glöggfesten hos min kusin och hans man var väldigt lyckad. God glögg i tre varianter: en alkoholfri, en vanlig rödvinsglögg och naturligtvis årgångsglöggen 2012. Den sista är jag ju så där förtjust i - de andra tycker jag absolut är bättre. Sen hade de bakat lussebullar som fortfarande var varma (mums!) och fixat en massa julgodis. Måste fråga efter recept! Jättekul att träffa lite familj och vänner. Roligt att komma till huvudstaden och se så många kära ansikten.
Efteråt hälsade jag på en god vän och där blev det först lite julklappsutdelning. Man kommer ju inte till huvudstaden tomhänt! Mina julklappar uppskattades verkligen och känslan av att veta att man prickat rätt är ju en av de bästa! Sen blev man bjuden på riktig söndagsmat: en tjock god bit entrecôte med potatisgratäng, grillade tomater och sallad. Plus lite godis som efterätt såklart - är det helg så är det! Ja efter många skratt och avspänd atmosfär somnade man med många intryck att bearbeta. Så jag har inte sovit så där jättemycket inatt.
Imorse gick tåget till Eskilstuna pga jobbet. Nöjd med min prestation där också. Fast nu är man ju lite trött. Så jag längtar efter god mat, kanske några skratt och den sköna hotellsängen. Imorgon åker jag hem igen till Skånelandet och jag hoppas jag åker hem med ett leende - för det har jag iaf på läpparna nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback