Mat

Jag gillar mat. Jag gillar att experimentera. Sällan att jag gör något exakt som det står i receptet. Jag hämtar inspiration från olika matbloggar eller tidningar och sen gör jag min egen maträtt av det.
Ikväll blev det en fantastiskt god marché sallad med ett tunt skivat päron, getost och valnötter och som varm motpart en potatisgratäng med päron, salvia och getost. Enkelt fixat och så gott. Jag är absolut ingen vegetarian, men man behöver inte käka kött till allt. Fast hade jag bjudit hem någon eller fixat detta till min man, hade jag säkert stekt en fin bit entrecote till. 
Hur fixar jag en god dressing då? Min standard är sjukt enkel: 1 msk vinäger (gott är t.ex. granatäpplevinäger eller något lite fruktigt), 3 msk rapsolja, lite senap (prova gärna Maille Honey & Dijon), lika mycket honung och salt & peppar. Mer behövs ej och den lyckas varenda gång. Testa!
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback