Magi

Ja, kära ex-pojkvänner som varit taskiga... se upp för nu har jag hittat denna:
 
 
Det är en Voodoo-inspirerad lite smårolig docka. Har haft en sådan innan faktiskt. Det står stort på den att den bara ska användas av vuxna. ('This is not a toy.') Kan förstå varför. Nej, med magi ska man inte leka. Magi kan användas på många sätt och jag tror att den hjälper den utövande med att nå fram till sitt mål. Magi är inget enbart negativt. Magi kan hjälpa någon med t.ex. lite dåligt självförtroende, eller att hitta kärleken, eller att förstärka en vänskap. Men den kan såklart även användas i negativa sammanhang. Man måste hedra magin för att den ska verka.
Jag gillar att både lägga Tarot och pendla fram svaret på frågor, där jag har svaret inom mig, men inte kan formulera det. Ibland behövs det lite bildligt språk för att man ska förstå att något är värt att kämpa för och något annat kanske inte ens är värd en tanke till.
Så mycket annat kan vara magiskt. De första månaderna i en ny förälskelse till exempel. Man flyger fram, man har energi, man har mod, man ser vägar där det inte finns några och man fokuserar på sitt mål - den andre. Denna magi kan vara evigt. Om inte någon kommer och förstör den. Om den en gång har lämnat dig, så är det svårt att få tillbaka denna känsla av styrka att övervinna allt. Då är det kanske dags att använda Mr. Vodooman där uppe och sätta en nål på: "Wish you have bad sex" och "You'll pay". Eller vad säger jag, tycker gott man kan sätta en nål i varenda ställe. Varenda ställe utom "I hope you get sick", för det önskar jag ingen. Men ni vet ju att jag är så gullig och rar, så jag har inte köpt denna. Inte någon annan färg heller för den delen. Jag kör min egen magi och hoppas på att jag hittar min lycka någon gång. Kanske nästa år? Hoppas man äntligen träffar någon som vågar ge sig in i magin och leva den livet ut. Ni får verkligen hålla tummarna. Jag vill ju inte bli en sådan där ensam catlady som hänger i sitt pepparkaksinspirerade hus på landet med tre katter som enda sällskap.    
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback