Julklappar

Har startat lördagen med en kopp te som nu står på nattduksbordet för att svalna lite. Katten Caspar ligger vid mina ben och slappar lite, medans jag halvt tittar på Nyhetsmorgon och surfar genom en massa bloggar på jakt efter roliga, perfekta och kanske till och med hemmagjorda julklappar. Har hittat en massa och jag har fått inspiration till en massa mer. Kanske jag precis fick idén till Krisarens 40års present.. Vem vet. Jag ska inte säga något för att inte förstöra överraskningen. Men jag är rätt säker på att den kommer att uppskattas väldigt mycket. :)
 
I Nyhetsmorgon just nu: det här med snökaoset i Landskrona... alltså Landskrona är typ 30 km ifrån mig och jag undrar varifrån de fått allt kaos ifrån. Okej, det var kanske lite blåsigt igår kväll...men så där riktiga snödrivor? Här i Lund snöade det väldigt mycket mitt i natten, men nu töar det mest. Det kan ju iofs vara lite halt på vägarna. Ska inte testa förrän vid lunch. Better safe than sorry. Ska hålla er uppdaterade.  
 
Annars ska jag snart rulla mina tryffelbollar och katten kommer att sitta på sin plats på diskbänken och titta på facinerat hur händerna formar bollar och doppar dem i kakao. Han vill nog helst sno en boll för att rulla runt den på köksgolvet, men det är de inte gjorda för precis.
 
Sen måste jag fixa till mig för tjejfesten ikväll. 20 tjejer ska ses och tävla om den godaste maten, en julklapp och musikintrotävling. Tänkte köra en omgång songpop med valfri motståndare, så att jag är förberedd ;) Frågan är bara vad jag ska ta på mig? Blir det Missoniklänningen med en massa glitter? Eller blir det korsageklänningen utan arm? Eller kanske min klarblåa klänning? Eller min svarta... eller mörkblåa....Vad skulle ni vilja se mig i?  
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback