Julklappar part 2

 
Igår åkte morsan och jag in till storstaden Lund för att handla lite julklappar och pynt och titta i affärerna. Det enda morsan handlade var en stor kalkon och en kockmössa. Undrar vem som får det i julklapp?? Jag däremot slog till och köpte en julig brödkorg (för att jag som ensamstående BEHÖVER en brödkorg - får ju inte plats med allt bröd jag käkar på en tallrik) och det är bra om brödkorgen matchar kökshanduken och de små burkarna som jag tänkt fylla med den härligaste tryffeln...
Ja och sen julklapparna... hittade faktiskt inte en enda skivaffär - de har lagt ner, pga att folk lyssnar annorlunda och tydligen inte samlar på skivor längre. Så pappa får något annat istället. Hoppas han inte läser denna blogg, så jag kan berätta att jag hittat en urgullig bok om en äldre herre i Lund som hittar en övergiven kattdam och hur denna äldre herre blir lite förälskad och hittar en ny uppgift på äldre dagar. Har dock fortfarande inget till morsan - hon vill ju bara ha ett latinskt lexikon. Ska kolla med de andra medlemmarna i familjen om vi ska lägga ihop till en sådan rolig present eller om vi ger henne något tråkigt som body butter från Body Shop eller liknande lyxiga saker.
What else? Jo, jag bjöd morsan på lunch i nya fina saluhallen i Lund. Det blev rödspätta med god remoulad från Malmstrens fisk. Väldigt gott! Rekommenderas varmt!! Sen gick vi en liten runda, köpte 10 rosor för 10 kr och gottade oss framför chokladpralinerna.
 
 
Hjälpte morsan att boka en resa upp till Stockholm efteråt. Är ju själv också lite sugen på att åka upp snart igen. Är ju stormförtjust i denna stad och i dess invånare med den där lite lustiga dialekten. Försökte härma stockholmskan med min väldigt skånska kollega häromdagen - vi höll på att dö av skratt. Men sen har vi ju också interpreterat Carolas låt Främling på skånska: "soam Mouna Liusa harrrr sitt läendä.." Allt låter lite roligare och mysigare på skånska. Eller hur?
Roligt och roligt. Idag är det ju dagen där jorden ska gå under. Fick ett mess med en inbjudan igår till herrmiddag ikväll. Svarade med: "Men världen går ju under! Hur gör vi då?" Så antingen går den under ikväll eller så sitter jag med tre herrar varav en är min bror och diskuterar världens undergång ändå. Eller så ligger jag på soffan och tycker synd om mig själv för att jag är väldigt förkyld och mitt immunförsvar är icke-existent. Och så tycker jag synd om mig själv för att jag bor i Skåne, där det inte ligger snö och jag ju har en pulka nu som jag vill använda mig av.
Men i eftermiddag ska julen firas in på kontoret. Ska dit och krama mitt lilla hjärtegryn Edvin - eller nej, inte krama... jag är ju förkyld. Får peta och kittla honom i magen med någon linial eller liknande. Edvin är 7 månader. Men vi är lite småkära. Fick ett julkort av Edvin också. Vi tänker gifta oss om typ så där 18 år.
Så nu har jag skrivit en massa trams och fyllt sidan med onyttig information. Varsågoda! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback