Juldagen

Ja, så var juldagen nästan över och man sitter här på soffan med katten i knäet och ett glas rött framför sig. Det var inte igår man drack lite vin. Så ja, de två glasen jag har hällt i mig känns rätt så bra. Så detta får bli ett fylleblogginlägg. Nejjj... skojar bara! Jag är ju en vuxen människa! ;)
 
Juldagen började stressigt med att fixa juldagens lunch meny. Familjen kom vid kl 13.30 med presenter och godis, som alltid uppskattas. Katten som innan mest hade retat gallfeber på mig pga att han tvunget ville käka upp pepparkakshuset, sen laxen och sen köttet och sen började om från början igen, så fort något var oåtkommligt... var plötsligt världens snällaste och goaste och flörtade hejvilt med morsan.
 
Jag serverade följande:
Förrätt: Laxtartar på ruccolabädd med en skiva lax (som var gravad i citron och salt)
Huvudrätt: Oxbiff med rotfrukter, ugnspotatis och rödvinssås
Efterrätt: Kardemumma - kanel pannacotta med marängtopp
 
Kan väl faktiskt säga att det var sjukt gott! Och jag hade dukat lite fint med pappas ungkarlsporslin, silverbesticken och äpplen doppade i socker.
 
 
Så det var väldigt lyckat! Det var knappt att de ville gå. Men man ska ju gå när det är som bäst. Och jag var rätt så glad för den lite längre tuppluren jag fick efteråt. Känslan av att ha gjort tre andra människor glada, belåtna och mätta är en helt underbar känsla. Det är värt allt besvär - fast besvär har det ju egentligen inte varit. Jag älskar att bjuda in, skämma bort, överraska och glädja människor jag gillar.
Är faktiskt fortfarande helt slut, så jag tänker bädda ner mig med mitt glas rött, katten, en varm vetekudde och flera täcken och kolla på någon mysig film, som får en att hoppas att kärleken finns någonstans därute och bara väntar på mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback