Insamlingar

Vad är det som är så fantastiskt roligt med 3 programmledare som sitter i en bur och spelar musik? Inget. Jag gillar ju Timbuktu/Jason eller hur han nu vill kallas, men det är inget kul att titta på Radio-TV. Gina sneglar in i kameran hela tiden och känner sig som om hon gör en Big brother show och måste vara lite extra rolig, cool och sittdansande. Nummer tre, Kodjo, säger mig inget. Men jag har ju bara bott i detta land i två år, så det är kanske inte så hemskt. Sen är jag kanske inte svensk nog för att fatta grejen med Radio-TV. Fast det fanns året runt Radio-TV i Belgien också och jag fattade inte varför. Radiomoderatorer är aldrig särskilt snygga. Tycker tanken med Musikhjälpen kanske är lite schysst. Men jag gillar inte sådana 'måste'-insamlingar. Och sen en insamling för barn i slummen? Har vi inga barn eller hemlösa etc. i vårt samhälle vi kanske borde ta hand om? Ge pengar till Stadsmission istället. Och så lägger allt pretto-folk upp på fejan, twitter osv. att de varit sååå duktiga att de skänkt pengar. Plus att de nästan blir arga när man säger att man inte gjort det. Jag tycker det finns så många mer vägar att hjälpa, än att ta den enkla med att skänka bort pengar. Eller lätt och lätt - inte alla som har pengar att skänka. Tycker de som engagerar sig utan arvode i olika sammanhang ger så mycket mer. Eller de som hjälper när det behövs. Är till exempel impad av vänner som engagerar sig i scoutföreningar och liknande. De ger barnen så mycket, är påhittiga, ligger i ett kallt tält mitt i skogen för att barnen ska ha lite skoj osv. Är inte det lite mer värt? Men det måste väl finnas folk som ger pengar till sådana insamlingar, annars hade väl de flesta charity-organisationer haft ett svårt liv.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback