Hummerfrossa!

Åh så gott det var!! Det blev ju gratinerad hummer - precis som tänkt. Fixade salvia-vitlöks-limesmör som jag hällde över den halverade hummern och toppade med lite mozzarella ost. 10 min i 250 grader och resultatet var bara så perfekt.
Ibland behöver man lyxa till vardagen lite och om man är ärlig så kostar en fryst hummer ju inte skjortan, så man borde göra så här lite oftare. Klart blir det säkert lite saftigare med en färsk, men det är nästan synd att gratinera en färsk - den borde man njuta av med endast lite lime eller citron på.
Har även lärt mig att könet spelar roll när man köper hummer. Manlig hummer har större klor (perfekt för mig som älskar klorköttet) och en kvinnlig hummer har tjockare höfter och därmed mer kött i svansen. Såklart! ;)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback