Gospel och män

Jag har lyssnat på gospelvariationer hela kvällen medan jag har slagit in klappar, stickat, käkat tryffel och haft en kelig katt i knäet. Gospel gör en ju verkligen glad. Är faktiskt imponerad över hur mycket livsglädje som strålar ut ur en gospel. Man börjar vicka på höfterna, nynna och ibland så sjunger man med på hög volym och börjar till och med att le igen. Gospel hjälper själen och framför allt hjälper det ett brustet hjärta mer än att lyssna på melodramatiska låtar, som väl mest får en att vilja försvinna från jordens yta. Så jag tänker fortsätta med gospel och försöka glömma alla onda och ledsna tankar.
 
Jag har kanske inte haft världens tur detta år, fast jag trodde det en kort tid. Men tydligen blir jag prövad gång på gång för att vara redo att möta lyckan när den väl visar sig. Fast man blir ju lite otålig. Jag fyller ju faktiskt 34 nästa år. Någon gång borde jag väl få se en liten skymt av det alla andra verkar ha sen flera år tillbaka. Är ju inte något dåligt parti egentligen. Jag skulle vilja ha mig i alla fall ;)
 
Undrar om det finns en man som är som jag därute? Haha, skojar... :) När jag stod i duschen imorse tänkte jag efter vad det är som jag ser som den perfekta mannen. Typ om jag skulle kunna baka en man till mig själv, hur skulle jag vilja ha honom? Först tänkte jag faktiskt på inre värden som intelligens, humor osv., sen på ytligheter som en god kroppshygien (för ärligt talat - vem vill ha en sunkman som inte duschar varje dag och tar hand om allt sitt kroppshår? Och nej, jag köper inte det där med torr hy - det finns duscholja.) - men sen tänkte jag en runda till och la märke till att allt utom det där med kroppshygien är relativt. Det som är viktigast ändå är att han respekterar mig, älskar mig och tar hand om mig i alla lägen - precis det som jag även ger tillbaka. Så nej, jag har inget ideal - jag vill inte ha någon modellsnygg typ utan hjärna och hjärta - nej, jag vill ha en man med substans, en man som är villig att ge, en man som är min bästa vän och jag känner mig trygg med. Fast det skadar ju iofs inte om han är lite snygg också och skickar blommor och vykort lite då och då.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback