God Fortsättning!

Hoppas innerligt att ni haft en riktigt bra julafton med allt som det innebär för er. Min var över förväntan faktiskt. Jag som trodde jag skulle sitta där i min hörna, titta upp lite då med sorgsen blick och hosta lite i min näsduk som jag håller i fast grepp. Oj, jag tror jag hamnade i ett annat århundrade där igen. Nej, riktigt så hade jag inte tänkt mig att julen skulle vara, så jag började dagen med att skicka sms till alla nära och kära: några fick en liten rim, andra en snäll tanke och andra ska vara jäkligt glada de fick ett mess överhuvudtaget..
 
 
Mamma och jag gick i kyrkan efter att jag handlat in de sista ingredienserna till min långlunch som jag bjuder på idag. Kyrkan var tyvärr inte full alls. När jag var liten var det så proppfullt att man fick vara där minst en halvtimme innan för att få en någorlunda plats. Men nu var det nästan inga barn där och de barnen som var där hade svårt att uppföra sig. Man måste inte prata och hålla på när prästen eller någon annan läser ur evangeliet. Men visar man barnen inte hur det funkar, så kan de heller inte bete sig som de borde i sådana sammanhang. Tur man skrev detta i en halvprivat blogg annars hade jag väl fått en shitstorm klass 2 varning för detta. Man kanske får en upprörd kommentar om "dagis uppfostrar ju våra barn, det är inte mitt fel". Ser nästan fram emot det.
Strunt samma - det är jul. Och julafton startade med kyrkan, sen blev det julbord hemma i Lomma hos föräldrarna och efteråt kardemummakaffe (mums!) med en massa goda kakor och lussebullar och därefter blev det presentutdelning. Vi hade rimmat för fullt - mamma, som är lika dålig som jag på det där med att vara påhittig hade kollat på nätet, men det kanske inte heller var en jättesmart idé... Pappa lekte jultomte och läste alla rimmar på sin klingande svyska (svensk - tyska) och med en massa godis i munnen - ja undra ni varifrån jag har mitt godissug! ;) Vi skrattade så vi grät i alla fall och alla blev supernöjda med sina klappar. Jag fick äntligen mina urbanears, som jag ska njuta av när jag åker tåg eller är ute och powerwalkar. Sen blev det en mixer (som jag önskat mig sen i augusti) - tyvärr har man inte mannen kvar, som skulle ha fått njuta av smoothies osv. ur den, men jag kan väl alltid fixa en gazpacho eller likande till mig själv i den. Lite pengar och presentkort från mediamarkt ska ge mig ett nytt objektiv för min reflexkamera och sen blev det såklart en myspyjamas, som varje år. Ja, så jag är fantastiskt nöjd! Till och med katten Caspar fick en julklapp: en veckas SPA uppehåll i Lomma beach med fri kost och logi och en massa korvar. Visst var det gulligt av mina föräldrar?
Nej nu måste jag fixa lunchen - annars blir det inget! Hörs/Läses sen!
 
Mor och dotter
 
Far och dotter
Bror och syster
Julbord 2:a tallriken - varmrätten
Urbanears!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback