Första advent

Första adventssöndagen blev mycket bättre än jag tänkt. Efter ännu en sömnlös natt och efter att ha vaknat med en liten irritation, som nu har gått över till likgiltighet förresten, upptäckte katten och jag snön. Vi hade hur kul som helst ute på balkongen och fixade till och med ett litet snöbollskrig. :)
 
 
Lagom till eftermiddagskaffet satte jag mig i bilen för att åka lite pulka à la Zo_fee - d.v.s. glida runt i snön med bilen. Kom att tänka på min brors och mitt älsklingsspel som vi brukade köra på Amigan back in the days - ja, 1990 måste det ha varit. Lotus Turbo Challenge 2 - där gled man också runt på en isbana.
 
 
Sjukt roligt spel, som jag absolut gärna skulle vilja spela igen, om någon fortfarande har en Amiga och ett par Joystickar hemma! Tills någon hittats som har det får jag köra det IRL istället (ja, jag vet att jag inte har en Lotus. Ännu.):
 
 
 
Sen blev det adventskaffe hemma hos föräldrarna och jag fick en adventskalender av min bror. Blev så glad för den! Han tyckte jag hade förtjänat den - och visst har jag!! :)
 
 
 
 
Så glad blev jag alltså för den och för de goda "Dominosteine" som mamma hade ställt fram. Sjukt goda fyllda chokladpraliner som man käkar typ hela julen i Tyskland.
 
 
Så jag kan bara säga att jag är nöjd med min dag. Konstigt nog. Snön och en massa socker i kakor och te har fixat till mitt innersta. I alla fall för tillfället. Snart kommer natten och då kan det se helt annorlunda ut igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback