Enkelt

Jag förstår inte varför saker inte kan vara lite enkla för en gångs skull. Känner mig snart som i romanen 'En dag' där tajmimgen är kass i flera år tills de två huvudpersoner äntligen märker på samma gång att de ju är gjorda för varandra. Alltid är det något. 
Först är det han, sen hon och i slutet dör hon ju tyvärr (oj, jag borde kanske inte ha sagt det, men ni har ju säkert läst boken eller sett filmen ändå...), så de fick inte så många fina år tillsammans som de kunde ha haft. Tanken att kasta bort underbara år, för att man inte riktigt vet om det är rätt eller ej och sen gå och önska att man inte gjort det, är ju bara hemsk. Därför kan jag kanske vara lite väl påstridig ibland - jag vill inte gå miste om en enda minut. Eller spilla bort tid på knasigheter när det egentligen är så enkelt. Men människan har en tendens att avvakta. Det kanske finns något bättre? Det kanske finns mer? Vi är ju aldrig nöjda. Samma som när folk tackar ja till fester i sista minuten - jasså, hittade ni ingen bättre fest att vara på? Man får ju den känslan ibland. Jag hoppas i alla fall på att enkelheten får ett bättre rykte. Enkelt är bäst helt enkelt och borde segra någon gång. Tills dess får jag väl lyssna på min melodramatiska spellista med namnet Farväl.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback