Deppig

Är lite smådeppig idag. Beror väl på att jag fortfarande har ont i både levern och mjälten. Jag som inte ens visste var de satt för några månader sen, vet idag mycket väl vem det är som spökar när de nu får för sig att spöka.
Sen är det ju inte jättekul heller att få läsa om hur mysigt alla har haft det med familjen och sina många vänner i jul. Och sen det där med alla nyförlovade, nyförälskade och gravida som tillkännager deras lyckliga status till alla som ej vill höra. Eller jo, jag blir ju glad för dem. Men å andra sidan visar det ju bara ännu mera tydligt hur misslyckat mitt liv är, som varken har det ena eller andra att skryta om. Så vad ska man svara på allt det där? Tack för att ni visar mig att allt jag gör är fel? Kanske bäst att bara ligga lågt till efter nyår (det blir ju ännu mera sånt tjafs då) när alla ligger där feta och runda i sina soffgrupper och är jäkligt trötta på att leka glada efter alla julhelgstillställningar. Då kanske man har en chans att umgås normalt med någon igen.
Om jag är bitter? Säkert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback