Årskrönika?

Tydligen inne att skriva sådana. Kan sammanfatta mitt år rätt så snabbt: vintern - skit, våren - halvskit, sommaren -underbar, hösten - halvtunderbar med inslag av skit, vintern - skit. Så där ja - det var mitt år 2012. Hur har det varit för er? Tur man redan är halvt igenom vintern, så kan ju våren komma och då är det bara halvskit igen :)  
 
Alla ni som står därute redan nu och skjuter upp fyverkeri i luften - tänk på husdjuren som är livrädda för allt detta. Nyårsafton är ju redan hemsk för dem, men att smygstarta 2 veckor innan är ju inte det bästa för dem. Så gör som vi gjorde förra året istället och investera i sådana papperslyktor som flyger iväg med en tanke eller önskning - så mycket finare än när det bara säger pang-pang! eller?
 
 
Nyårsafton blir nu helt annorlunda än planerat. För några veckor sen hade jag ju tänkt fira på ett sätt, sen blev det ett annat, sen blev det middag hos mig och utgång efteråt och nu blir det ännu roligare: först middag hos mig för mig och min kompis och därefter ska vi crasha en fest i Malmö. Tänka sig crasha en nyårsfest, där min kompis bara känner en kille som inte ens 'äger' festen och jag ingen alls. Så jag som säkerligen kommer att vara äldst (minst 6 år) tänker agera som antingen wingman eller förkläde. Ska se vad situationen kräver. Men vad tar man på sig på en 'ungdomsfest' nuförtiden? Ska man ha något på sig överhuvudtaget? Klänningen ska väl vara så kort som möjligt? Kanske med lite spets? Högklackat såklart och en massa glitter och glamour. Så nu står jag här framför mina samlade klänningar och undrar vad jag ska ta på mig. Skulle gärna vilja ta på mig min axelbandslösa korsageklänning - men tyvärr har den blivit lite stor, så allt den klänningen kommer att göra är att glida neråt och kanske låta någon se något som inte är meningen, man är ju lite pryd.. Undrar om mamma kanske kan fixa till den innan nyår - hon brukar vara flink med nålen. Eller så kanske det behövs en ny....? ;)
 
Nytt år - ny klänning - ny start...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback