12-12-12

Idag är det den sista gången vi, som lever nu, kan se en sådan datumskonstellation (sequential / repetitive date). Lite spännande ju... Numerologer, Astrologer och Mytologer har i alla fall fullt upp idag. Men även andra har att göra.
 
 
Idag är det rusning på kyrkor och rådhus - människor som inte kan komma ihåg datum, gifter sig idag. Eller så gifter de sig i TV4:s Nyhetsmorgon. 12 par gifte sig där och vem var det som vigde dem? Mona Sahlin. Såklart. Kan inte tänka mig ett bättre bröllop: 1) stå i kö med 11 andra par 2) vigas av Mona Sahlin 3) gifta sig i live-TV 4) vara med i en kyssmaraton. Nä fy! Kan inte tro att man verkligen vill ha det så. Jag vill i alla fall inte ha det så. Då vill jag hellre ha det lite spontant - har hört att kyrkorna kör lite drop-in varstans i landet. Lämpliga kandidater kan höra av sig till mig. :)
 
Sen har vi Maya-kalendern som spökar. Domedagen är här. Eller inte - för egentligen säger de att det börjar en ny tidsera med tanke på evolution, både vad som gäller människor, djur, natur och kosmos. New Age tanken är att vi genomgår någon slags förvandling under denna tid. Tänk om vi kunde bli av med allt hat och krig och allt sådant skit på jorden? Spännande är ju att inte bara Maya-kalendern pratar om detta datum, utan även för Buddhister och Hopi osv. är detta "en gyllene tid", där krafter verkar lite extra. Man kanske borde skicka upp lite önskemål till alla de där krafterna.
 
Vad har vi jag mer på min lista? Jo, jag har vänner som fyller år idag. GRATTIS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback